کودکان و مشکل بینایی

کودکان و مشکل بینایی

تنبلی چشم یکی از اصلی‌ترین بیمار‌های دوره‌ی کودکی است. هر چه درمان چشم تنبل بیشتر به تعویق بیفتد، احتمال به دست آوردن بینایی کامل نیز کم‌ می‌شود به طوری که درمان پس از ۱۰ سالگی، هیچ تاثیری در بهبود بینایی نخواهد داشت. از این رو و با وجود این بیماری شایع و در دنیایی که بینایی نقش کلیدی در یادگیری و کشف جهان دارد، تنبلی چشم می‌تواند مانع بزرگی برای کودکان باشد.

انجمن "پویش همیاری با کودکان" در پروژه‌ی درمان و سلامت خود، برای روشن کردن جهان اطراف کودکان و بهبود کیفیت زندگی آنان، فعالیت خود را در زمینه بینایی‌سنجی، خرید عینک و جراحی تنبلی چشم گسترش داده است. پویش تاکنون هزینه‌ی ۴۴ مورد چشم‌پزشکی ۱۴ مورد خرید عینک و همچنین چندین مورد جراحی را تامین کرده است. کودکانی که پیش از این به دلیل مشکلات بینایی در یادگیری با مشکلاتی مواجه بودند، حالا می‌توانند با دید بهتر و اعتماد به نفس بیشتر در جامعه حضور یابند.

در جهانی که پر از چالش‌های گوناگون است هر کمکی از طرف شما، صرف نظر از میزان آن می‌تواند تاثیر عمیقی بر زندگی یک کودک بگذارد و به او امکان ‌دهد تا جهان را به صورت روشن‌تری ببیند. بیایید دست در دست یکدیگر جهان بهتری بسازیم.